4X4 OFF-ROAD FROM RUSSIA

OFERTA

×

Uwaga

Lack of access rights - File 'http:/static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t4c/1/16/1f642.png'

UAZ produkcja

Czy fabryka UAZ-a kończy produkcję?
Takie pytania otrzymujemy od kilku tygodni. Jak zwykle w takich przypadkach, są one najczęściej efektem dość kiepskiego (lub żadnego) researchu lub korzystania z tłumacza google bez znajomości kontekstu. Oczywiście nie ma dymu bez ognia... Więc jak to jest jest?
Fabryka w Ulianowsku od wielu już lat jest własnością koncernu Sollers. Jego prezes zdecydowanie zaprzeczył (w kilku wywiadach min z listopada tego roku) o planach wstrzymania produkcji. Jednocześnie nie jest zadowolony z wyników zakładu, w efekcie wyklucza w najbliższym czasie jakiekolwiek dalsze inwestycje, min w nowe modele. Pytanie o modernizacje buchanki skwitował zdaniem że trudno jest mówić o sensie dalszej modernizacji konstrukcji mające swoje korzenie 60 lat temu i jest to samochód który ma swoją niszę w której bardzo dobrze sobie radzi, natomiast nagabywany o słynny projekt "rosyjskiego prado" czyli kolejnej generacji UAZ Patriot zbudowanej o licencje Toyoty, odparł że nie widzi sensu produkowania w Rosji kopii Toyoty skoro można kupić oryginał w podobnej cenie. Oba te stwierdzenia wydają się mieć sens. Jednocześnie zarząd fabryki wyrażnie próbuje wymusić jakieś inwestycje i tutaj dochodzi do zgrzytu. Na ten moment produkcja nie jest ograniczona, na rynek min polski wchodzi UAZ PROFI z podwójną tylną osią, zapowiadane są podwyżki dla pracowników na produkcji. Jednocześnie zwolniono sporą część kadry menadzerskiej (tutaj można upatrywać żródło szumu medialnego), co nie dziwi biorąc pod uwagę kuriozalne decyzje jakie ta kadra podjęła min w zakresie "obdarowywania" tytułem importera różnych podmiotów min w naszym kraju. Na ten moment zamówienia są przyjmowane i realizowane, sieć dealerska w RU funkcjonuje normalnie. Czego należy się spodziewać to wzrostu cen i faktycznego, powolnego wygaszania produkcji modelu Hunter który jest najmniej popularnym w tej chwili UAZ-em.
Warto na koniec podkreślić, że w obecnych czasach nikt nie da sobie ręki uciać za to że faktycznie nie pojawią się jakieś problemy w najbliższym miesiącach. Sytuacja gospodarcza, polityczna, pandemiczna, dostawy surowców, kwestie dopuszczeń na rynek EU to swoista "zupa" z której mogą wyniknąć problemu. Dotychczasowa, 30 letnia współpraca z naszymi partnerami ze wschodu pokazuje że jesteśmy ostatnimi których informują o swoich planach a i często te plany są ostatecznie inne niż miały być. Tym niemniej przekazujemy Państwu informacje które mamy.
Zapraszamy do składania zamówień 🙂