4X4 OFF-ROAD FROM RUSSIA

OFERTA

Niva BRONTO

BRONTO

Łada Niva Bronto! - w ostatnim czasie popularność tej odmiany Nivy wyrażnie wzrosła.
Poniżej garść podstawowych informacji na temat tego wyjątkowego pojazdu.
Bronto to oddzielna marka powstała z działu pojazdów specjalnych koncernu Avtowaz. To właśnie w tym miejscu zrodziły się projekty wszystkich niemal odmian nadwoziowych Nivy oraz bardziej znaczące modyfikacje jak Bronto Marsz czyli wersja na wielkich, balonowych oponach.
Zajmujemy się importem samochodów marki Bronto z przerwami od 2004 roku (samochodami Niva od 1992 roku w sposób ciągły). W tej chwili w podstawowej ofercie znajdziecie Państwo dwa modele:
- Bronto Ryś - produkowana od początku XXI wieku w oparciu o najbogatsze w danym momencie 3-drzwiowe wersje wyposażeniowe (teraz o model Urban). Zastosowano większe koła poprzez lift zawieszenia oraz głębokie wycięcie błotników i nadkoli. Dodatkowo wzmocniono obudowę tylnego mostu, zastosowano w obu osiach mechanizmy torsen, dodatkowe osłony podwozia i kilka innych zmian. Można poznać ją po tym że ma takie same zderzaki jak odmiana Classic (czyli najzwyklejsze) oraz pozbawiona jest plastikowych elementów nadwozia a szersze koła kryją się pod poszerzeniami gumowymi.
- Bronto 21214 - mechanicznie taki sam pojazd jak Bronto Ryś, jednak jego wygląd został uatrakcyjniony poprzez elementy pakietu optycznego jak szerokie nadkola z tworzywa, inna atrapa przednia, listwa progowa, inne zderzaki z przodu i z tyłu (z przodu z lampami przeciwmgielnymi), relingi dachowe (czasami występujące też w wersji Ryś) oraz szerszy wybór kolorów nadwozia (w zasadzie taki sam jak w modelu Urban).
 
Popularność Bronto sprawiła że pojawiły się na rynku rosyjskim i nie tylko podróbki wykonywane na bazie zwykłych modeli Łada Niva. Jest to proceder nabierający ostatnio na sile.
Jak poznać taki pojazd? Jest kilka sposobów:
- Bronto to nie nazwa modelu ale producenta. Oznacza to że w dokumentach pojazdu jako producent winien widnieć "Bronto" a nie VAZ
- Pojazdy Bronto mają zupełnie inny numer VIN. Nie zaczyna się jak w pojazdach AVTOWAZ od XTA.....
- Wykonanie wszystkich zmian w nadwoziu modeli Bronto jest wykonane profesjonalnie. W przeróbkach często ma się wrażenie "garażowej" roboty
- Bronto ma wzmocnioną obudowę tylnego mostu poprzez wspawanie wzmocnień w jego górnej części
- Wszystkie oryginalne Bronto mają charakterystyczny znaczek producenta z obu stron nadwozia przed przednimi drzwiami, na wysokości przedniego słupka nadwozia. Nigdzie indziej nie ma napisu "BRONTO"
- najczęściej podrabianym modelem jest RYŚ bowiem dostęp do elementów pakietu optycznego Bronto 21214 jest ograniczony i jest on dość drogi
- zastosowanie mechanizmów torsen i innych elementów wyposażenia tańszymi, gorszej jakości niż w oryginale
- częstym wybiegiem jest sprzedawaniu podróbek nie jako po prostu Bronto ale Niva "Bronto" co z góry niejako sugeruje że pojazd tylko udaje oryginał.
- w ostatnim czasie pojawił się nowy, dość specyficzny sposób rozpoznania oryginału - samochody Bronto są osobno homologowane i ze względu na opóżnienia w produkcji Nivy z nowym wnętrzem (rok modelowy 2020) producent nie zdążył wyrobić tejże homologacji i Bronto z nowym wnętrzem pojawią się dopiero w tym miesiącu (wrzesień 2020) w Rosji, co oznacza że nie ma go jeszcze w Europie - łatwo to sprawdzić próbując znaleść ogłoszenia z Bronto z wnętrzem 2020 gdziekolwiek w Rosji czy np Niemczech. Jest to zresztą też powód wysypu podrobionych egzemplarzy.

 

 

Bronto 21214 - nadworny tuner Łady stworzył to wersję do pracy w wyjątkowo trudnym terenie. Wyróżnia go pakiet optyczny (zderzaki, nadkola, progi itd)

Bronto Ryś - odmiana Bronto 21214 pozbawiona pakietu optycznego, technicznie ten sam pojazd.

Wszystkie samochody serii Bronto mają od modelu 2021 nowy wzór wnętrza min z zupełnie inną deską rozdzielczą, nowymi fotelami i boczną poduszką powietrzną