4X4 OFF-ROAD FROM RUSSIA

OFERTA

UAZ 469B / 3151

http://www.tarmot4x4.pl/images/logo.jpg 

 

UAZ 469B to samochód-legenda znany na całym świecie.  Pierwszy egzemplarz (jeszcze jako UAZ 469) zjechał z lini produkcyjnej 15 grudnia 1972 roku. Od tamtego czasu wyprodukowano ponad 2 miliony egzemplarzy różnych wersji. Powstał na zamówienie Armii ZSRR jako podstawowy środek transportu. Jego historia pełna jest sukcesów, np. już w sierpniu 1974 roku zdobył Elbrus wjeżdzając na wysokośc 4200 metrów, w 1975 roku był pierwszy seryjnym autem które wzięło udział w rajdzie na Saharze. Jako ciekawostkę warto również wspomnieć o wielkim teście samochodów terenowych przeprowadzonym w RFN na przełomie lat 80-tych i 90-tych gdzie UAZ 469B wygrał w kategorii dzielności terenowych i zyskał przydomek "genialnego prymitywa".

                

      Wbrew obiegowej opinii, UAZ był modernizowany przez cały okres produkcji, choć zasadnicza konstrukcja długo nie ulegała zmianom. Oprócz dosłownie dziesiątków podwersji, powstały również modele całkowicie odmienne takie jak np. UAZ-3907 "Jaguar" (amfibia), szereg wersji opancerzonych i uzbrojonych oraz egzemplarze wyposażone w mosty portalowe (słynne "afgany" - również w naszej ofercie).

      Firma "TARMOT 4x4" zajmuje się marką UAZ od początku lat dziewiędziesiątych XX wieku, wypracowując w tym czasie najsilniejszą na rynku pozycję.  Oprócz handlu zajmujemy się również naprawami, remontami czy też tuningiem aut z logiem Uljanowskij Avtomobilnyj Zawod.

       Model 469B został na początku lat 90-tych zastąpiony modelami serii 3151 (31512, 31514) które zebrały w sobie szereg zmian wprowadzanych sukcesywne od lat 80-tych.  Kolejną zasadniczą zmianą był model Hunter który stał się podsumowaniem już wcześniej wprowadzonych modyfikacji. 

     Ze względu na nieco skomplikowaną sytuację związaną z numeracją poszczególnych modeli w różnych okresach produkcji, przyjmujemy w naszej ofercie dla uproszczenia, że model UAZ 469B to klasyczny UAZ a model 3151 to wersja póżniejsza, produkowana od połowy lat 80-tych.  Główne różnice opisuje ta tabela:

Część auta (car part)

UAZ 469B

 

UAZ 3151

 

Drzwi /doors

stary typ z uchylną klamką

(old style handle)

nowy typ z kwadratową klamką

(new type with square handle)

Lusterka / mirros

na długim uchwycie

(on long arm)

na krótkim ramieniu mocowane do drzwi

(on short arm mounting to doors)

Szyba przednia / windshield

Dzielona szyba przednia

(two pieces front glass)

Panoramiczna szyba przednia

(one piece fron glass)

Nadwozie / body

Otwarte, pod plandeką

(open body with tarp)

Otwarte lub z metalowym dachem

(open body also with metal roof)

Wycieraczki / wipers

Mocowane od góry

(mounted on top)

Mocowane u dołu

(mounted on down)

Silnik / engine

Tylko 2,4 72 KM

(only 2,4 72 HP)

2,4 lub 2,9 - około 100 KM

(alsoe 2,9 - about 100 HP)

Amortyzatory / shock absorbers

Ramieniowe lub teleskopowe

(arm or teleskop)

Teleskopowe

(teleskop)

Skrzynia biegów /gearbox

4-biegowa z synchronizacją 2 i 3 biegu

(4-stage, synchro only for 2 and 3 gear)

4 biegowa z synchronizacją

(4 stage with full synchro)

Pompa hamulcowa /brake pump

Jednosekcyjna, pedały w podłodze

(one section, pedals in the floor)

Dwusekcyjna ze wspomaganiem

(two-section with servo)

Układ kierowniczy / steering

Bez wspomagania

(without servo steering)

Ze wspomaganiem

(with servo steering)

Fotele (seats)

Tylko starszy, militarny typ

(only old, military style)

Dostępne również nowszy, wygodniejszy typ

(avalible also new type, more comfor.)

Nagrzewnica (heater

Mała , po prawej stronie nadwozia

(small, on the right side)

Duża, na środku

(big, on center)

Stelarz plandeki (tarp frame)

Małe rury, cienkie pałąki główne

(small pipes, weak main frames)

Grube rury, masywniejsze pałąki środkowe

(stronger main frames)

Pasy bezpieczeństwa (seat belts) Brak (no seat belts) Dostępne (avalible)
Progi (doorstep)

Z "wypustkami"

(with "the tabs")

Z gumowymi nakładkami

(with rubber plates)

Nadwozie - rodzaj / body type

Regenerowane, po remoncie

(Regenerated, after rebulid)

Nowe (choć dostępne również regenerowane)

(New but also rebulid its also avalible)

Cena / price 40 000 PLN plus VAT 50 000 PLN plus VAT

 

      W chwili obecnej nie można już zbudować całkowicie nowego samochodu marki UAZ 469b. Jedyną dostępną opcją staje się gruntowna odbudowa samochodu - jego generalny remont z wymianą na nowe tych wszystkich części i podzespołów które jeszcze można zakupić z bieżącej produkcji. Z tego powodu w naszej ofercie cały samochód  figuruje jako wyłącznie jako model [R] czyli po pełnej regenracji / odbudowie. Taki samochód kosztuje 40 700 zł netto a jego zbudowanie zajmuje około dwóch miesięcy i jest uzależnione od dostępności bazy.