Renowacje pojazdów
Write to us if you want to read this text in your language (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
Ile w tej chwili kosztuje renowacja pojazdu w naszej firmie?
W związku z koniecznością kolejnej aktualizacji cen, publikujemy je poniżej. Większość warsztatów unika podawania nawet zakresu cen. Z jednej strony wynika to z możliwych bardzo dużych rozbieżności bo przecież każdy klient dostarcza nieco inny samochód jako bazę do renowacji, różny jest zakres, wymagania itd. Drugi aspekt to komentarze internetowych ekspertów którym wydaje się zawsze że zrobili by lepiej, szybciej i taniej. Tym niemniej, lepiej określić to o jakich pieniądzach rozmawiamy od razu niż wzajemnie tracić swój czas. Poniżej podajemy więc pewne kwoty. Zakładają one dostarczenie auta bazowego przez klienta, nasze doświadczenie na temat średniego stanu takowych pojazdów oraz pełen zakres renowacji tzn całkowite rozebranie, wypiaskowanie, naprawa, malowanie oraz prace zarówno mechaniczne, elektryczne jak i wszelkie inne potrzebne do skończenia pojazdu. Cena zawiera podatek VAT - dla klientów z EU możliwa jest faktura WDT bez VAT (wystawiamy faktury co nie jest tak oczywiste w branży..), roczną gwarancję na wykonane prace oraz wszelkie potrzebne części i materiały. Zakładamy też że pojazd nie wymaga przeróbek czy też powrotu do stanu oryginalnego. Dostarczony pojazd nie wyjeżdza poza teren naszej firmy, nie krąży po innych podwykonawcach itd. Zresztą o szczegóły proszę pytać :) Wszystkie ceny podlegają pewnej negocjacji oczywiście.
Wycena wygląda następująco:
Samochód >>>>> średnia cena brutto do 15 czerwca 2025 >>>>>> cena po 15 czerwca 2025 >>>>>> średni czas wykonania renowacji w miesiącach
GAZ 69 >>> 85 000 PLN >>> 95 000 PLN >>>6-8 (przykład: https://www.tarmot4x4.pl/pl/realizacje/gaz-69/gaz-pani-izabeli.html)
UAZ 469B >>> 87 000 PLN >>> 98 000 PLN >>> 6-8 (przykład: https://www.tarmot4x4.pl/pl/realizacje/uaz-realizacje/uaz-469b-remont.html)
GAZ 67 >>> 90 000 PLN >>> 110 00 PLN >>> 12 (https://www.tarmot4x4.pl/pl/realizacje/gaz-69/gaz-67-restmod.html)
FIAT 126P >>>> 55 000 PLN >>>> 63 000 PLN >>> 6-8 (przykład: https://www.tarmot4x4.pl/pl/realizacje/inne-realizacje-other-projects/fiat-126p.html)
FSO Warszawa >>> 90 000 PLN >>> 100 000 PLN >>> 8-12
Citroen DS >>> 180 000 PLN >>> 210 000 PLN >>> 12-18
Citroen 2CV >>> 80 000 PLN >>> 90 000 PLN >>> 6-8
Mercedes G250 >>> 125 000 PLN > 140 000 PLN >>> 8-10 (https://www.tarmot4x4.pl/pl/realizacje/mercedes-g/mercedes-g-pana-martina.html)
Land Rover Defender 90 >>> 220 000 PLN >>> 250 000 PLN >>> 12-18
Suzuki Samurai >>> 65 000 PLN >>> 74 000 PLN >>> 6-8 (https://www.tarmot4x4.pl/pl/realizacje/suzuki/suzuki-samurai.html)
Suzuki Jimny I >>> 70 000 PLN >>> 80 000 PLN >>> 6-8 https://www.tarmot4x4.pl/pl/realizacje/suzuki/suzuki-jimny.html)
FSR HONKER >>> 120 000 PLN >>> 140 000 PLN >>> 12-18
Nissan Patrol Y60 2,8 >>> 90 000 PLN >>> 110 000 PLN >>> 10-12
HUMMER HMMWV >>> 120 000 PLN >>> 135 000 PLN > 12-18
UAZ HULK V8 >>> 220 000 PLN >>> 280 000 PLN >>> 12 (https://www.tarmot4x4.pl/pl/realizacje/uaz-realizacje/uaz-hulk-v8.html)
Ford Mustang 68" >>> 180 000 PLN >>> 215 00 PLN >>> 12-18
VOLVO PV 5433 >>> 90 000 PLN >>> 130 000 PLN >>> 12
To wszystko to oczywiście tylko pierwsze z brzegu przykłady. Zajmujemy się renowacją wszelkich samochodów, głównie 4x4 o rodowodzie wojskowym ale inne nie stanowią dla nas problemu.
Firma TARMOT 4x4 zajmuje się profesjonalną renowacją pojazdów:
- ponad 30 lat doświadczenia w tym zakresie
- doświadczoną kadrę składającą się w większości z wieloletnich pracowników
- ogromną liczbę realizacji zarówno kompleksowych jak i częściowych
- pisemne gwarancję na wykonane usługi
- wykonywania niemal wszystkich czynności związanych z renowacją na miejscu co gwarantuje pełną kontrolę nad jej przebiegiem i jakością
- otwarte podejście do wymagań i życzeń klienta
- rozliczanie się poprzez oficjalne dokumenty (faktura, paragon)
- niezależny dostęp do części oraz podzespołów potrzebnych do renowacji
- własny warsztat, lakiernię, blacharnię i slusarnię
- trafia do nas sporo samochodów które przeszły "renowacje" i teraz trzeba to w końcu zrobić dobrze
- samochód w trakcie renowacji nie leży "pod chmurką" jest przechowywany w naszych magazynach pod dachem
Pod pojęciem renowacji samochodu, uznajemy wszystkie czynności prowadzące do przywrócenia pojazdowi stanu możliwie zbliżonego do fabrycznego.
Oznacza to min:
- całkowite rozebranie pojazdu
- oddzielenie ramy od nadwozia (w przypadku konstrukcji ramowych)
- kompleksową naprawę blacharską nadwozia lub jego wymianę na nowe (o ile jest to możliwe i opłacalne)
- pomalowanie pojazdu w wybrany przez klienta sposób
- piaskowanie, naprawa, malowanie i zabezpieczenie ramy
- zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia
- wymianę instalacji elektrycznej i elementów oświetlenia pojazdu
- renowację, naprawę lub wymianę wszystkich głównych układów pojazdu (układu hamulcowego, sprzęgłowego itd)
- rozebranie i renowację wszystkich głównych podzespołów pojazdu (silnik, skrzynia biegów, skrzynia rozdzielcza, mosty napędowe itd)
- wymiana na nowe wszystkich części które nie mogą być użyte ponownie (np uszczelki)
- renowacja wnętrza, foteli, tapicerki
- złożenie pojazdu, jazda próbna
Żaden element pojazdu nie zostanie pominięty. Zakres prac jest maksymalny.
Efekt końcowy możemy gwarantować jako lepszy niż fabrycznie nowy pojazd.
Na życzenie klienta w pojeżdzie umieszczamy naszą tabliczkę informacją o tym że pojazd został wykonany u nas plus album ze zdjęciami z renowacji.
Wszystkie podawane ceny są cenami brutto (wystawiamy faktury VAT lub paragon).
Na wykonaną usługę udzielamy rocznej gwarancji z możliwością jej wydłużenia.
Decydując się na usługę renowacji jakiegokolwiek pojazdu, należy zdać sobie sprawę z tego że wykonanie jej profesjonalnie, w pełni legalnie działającej firmie, musi niestety wiązać się z pewnymi kosztami i poświęconym czasem. W chwili obecnej, kluczowe są roboczogodziny potrzebne na wykonanie zlecenia. Przeciętnie, remont samochodu to około 2000 roboczogodzin i więcej. Aktualne stawki godzinowe mogą Państwa łatwo sprawdzić i pomnożyć przez tą liczbę. Oczywiście w sytuacji gdy klient zleca nam remont kompleksowy, przelicznik jest nieco lepszy jednak nigdy nie znacznie lepszy (niższy). Renowacja, nawet przeprowadzana po raz któryś jest zawsze indywidualna. Nie ma dwóch identycznych pojazdów ani dwóch takich samych klientów.
Czy renowacja klasyka ma sens? Jest to pytanie na które musi odpowiedzieć sobie każdy z osobna. Nie będziemy tutaj przekonywać do samego samochodu, wychodzimy z założenia że jeżeli masz i chcesz wykonać renowacje klasyka to za coś go kochasz. Warto jednak zwrócić uwagę na kilka czynników które mogą pomóc ci w decyzji:
- koszty renowacji samochodów (przynajmniej tej profesjonalnej) rosną niestety bardzo szybko w ostatnim czasie, tak więc odwlekanie jej w czasie może spowodować problemy kosztowe póżniej
- jest coraz mniej punktów i specjalistów skłonnych faktycznie podjąć się tego zadania
- kolejki do usługi są drogie - przykładowo u nas jest to już ponad rok
- wartość pojazdu poddanego renowacji jest ogólnie rosnąca - nie obiecujemy że będzie to najlepsza możliwa inwestycja chroniąca przed inflacją itd jednak znany przypadki sprzedaży naszych wyrobów np rok po wykonaniu z zyskiem
- baza do renowacji kurczy się a takie które jeszcze się do niej nadają rosną w cenie. Jest to wzrost na tyle duży, że od kilku lat coraz większą popularnością cieszy się nasza usługa polegająca na budowie pojazdów od zera (zapraszamy do osobnego artykułu)
-wykonaliśmy dziesiątki renowacji różnych pojazdów, nie zdarzyło się aby którykolwiek klient na końcu żałował. Myślę że to dobry argument.
W trakcie renowacji możliwe jest przeprowadzenie dodatkowych modyfikacji które usprawnią użytkowość pojazdu, poprawią osiągi itd
https://www.tarmot4x4.pl/pl/remonty-renovations.html#sigProId2217cae211